Jo matka maalla päättyvälle Russelin jäätikölle
tarjosi ylä- ja alamäkiä,
kosteikkoja, aakeaa tundraa, maaruskaa,
hätäraketteja (ei meidän) vesiputouksia
ja lopulta jopa 70 m korkuisen jäärintaman!
Sen avautuminen silmien edessä
(turvallisesti syvän solan toiselta puolelta)
veti hiljaiseksi!
Korkeuseroja on mahdoton vangita kuviin…
mutta❤️ ne 🤍tallentui!
Tässä yksi harvoista Grönlannin metsistä!
”Metsänomistus” ei ole todellakaan kannattavaa näillä leveysasteilla, jälleen: ”gajanna”
ehkä kasvaa, ehkä ei!
Sen sijaan maaruskaa on kauneimmillaan
Tämän hätäraketin lähettäjä
ja syy jäi arvoitukseksi!
Vaikuttava ja vähän pelottavakin näky
- tuntui tronen lailla tulevan suoraan kohti!
- tuntui tronen lailla tulevan suoraan kohti!
Sääolot tällä armottomalla mantereella on
yllättäneet tällä mantereella
harjoitelleet, tutkineet, seikkailleet,
kuin sen asukkaatkin ikävällä tavalla!


Toivottavasti ”tämä seikkailija”
on selvinnyt jo kotiin!
Käyttänyt nimittäin samaa ”tutkimusvälinettä”
kuin mitkä meitä odottivat
jo majapaikan rappujen alla!
Palataanpa vielä ruskaretkelle Russeliin!
Meille sääolosuhteet tarjosi parastaan,
maasto monipuolisuuttaan
ja maisemat mahtavuuttaan!
Jäätiköltä vesiputousten kautta
upeaa auringonlaskua ihaillen majoitukseen
keräämään voimia seuraavan päivän 🚴🏼♂️🚴♀️seikkailuihin!
































































