lauantai 27. kesäkuuta 2026

"Kiitosten" elinkaari

Lasten ollessa kouluikäisiä tuli 
räpellettyä milloin minkäkinlaisia
"kiitoksia"opettajille!!

Tänä keväänä kävin ihan miettimään, 
että kai kiitoksillakin on oma elämänkaarensa.
Sillä ainakin omat kiitokset suuntaavat
nykyään enimmäkseen 
"kunnossa pitäjille"

Lääkäriä olen näemmä muistanut jo vuonna 2015
https://repolainenreissaa.blogspot.com/2015/06/kirurgille-iso-kiitos.html

Onneksi kirurgikierre ja leikkausväli on harventunut;
siitä kiitos 
harrastusten ohjaajille,
jumppa- ja tanssiohjaajille,
jotka pitävät fillarointikunnossa.

Energiapatukoista on tullut jo vakkari piilotuskohde. 

Äitini halusi muistaa Fyssariaan,
jonka taikakädet ovat tehneet ihmeitä!
Helmikuinen tilanne:
kipu aiheutti päivä-päivältä harmaita hiuksia
- lämpö- ja manuaalikäsittelyllä kinesioteipein
lähdettiin varovasti liikkeelle. 

Kesäkuussa näyttää ilme erilaiselta
ja hiuksiinkin on palannut omat sävyt!

 Humoristinen m
ittatilaus kortti,
tai ehkäpä paremminkin kansi
konvehtilootaan sai loistotyypin nauramaan vedet silmissä.

Ei kuulemma koskaan ennen ole moista 
kiitosta saanut!!

Ihanaa ideoita tällaisia...


The scrolls in the first pic I'm adding to the challenge
TryItOnTuesday/2026/06/In-garden

Mites on;
Onko sun kiitosten elämänkaaressa tapahtunut muutoksia?

torstai 25. kesäkuuta 2026

Keittiövempain

Eniten käytetty keittiövempain

Kyllä se meillä on vaan vohvelirauta!
Kolme erilaista niitä onkin kerääntynyt, joista
 tämä vanhin taitaa sittenkin olla eniten käytössä
- pikkuruinen aamuisin!!
Vaan nyt ei puhuta niistä mun kaalipaistoksista....

vaan pinotaan keko ranuja raudalle!
Kuumin lämpö ja kunnolla painallus ihan littuun...
höyry vaan nousi, kun potut paistui!

Rösteiksikin näitä voisi kai tituleerata.
Varmaan pääsevät vielä aikuisempaankin kattaukseen
jossain illanistujaisissa  
esim. Skagentyyliin katkaraputäytteen kera!

Testailin jo itselleni grilliyrttisalaattia,
johon olin sekoittanut purkin tonnikalaa!!
Stansta sulla sitä samaa, söitkö "raakana"?
Niin, ja Stansta, sun ristikoitua lenkkiä yritin
HK:n sinisestä ehdotella, 
mutta pikkukokit halusi vaan PORSASTELLA!
KÄRSÄmakkarat on suosikkeja vuodesta toiseen

ja "Ruokakriitikoiden" tulos:
MAISTUI - JATKOON(taas)!!

Ens kerralla kuulemma kärsätkin paistetaan
vohveliraudalla....
hmmm.... ei huono idea!!

Mikäs on sun eniten käytössä oleva keittiöVEMPAIN?
(ja vempaimet on sellaisia pieniä,
ei tiskikoneen kokoisia)

tiistai 23. kesäkuuta 2026

His and her

His and her
Nyt sen tajuan miten monipuoliseksi
kortteilu tekee oman elämänikin.

En osaa kalastaa, en osaa ratsastaa,
eikä mulla ole koiraa tai muita lemmikkejä!
Saan kuitenkin ideoida niistä kortteja
ja se on aivan mahtavaa!!<3

Personoidut kortit 
- kutkuttavan mukavaa ideoitavaa!!
Fyysinen kokokin tuppaa jotenkin kasvamaan.
 että saa mukaan mahtumaan kaiken sen,
mitä tilaaja toivoo ja mikä oikeasti
kolahtaisi ja ehkäpä jopa herkistäisi sankarin
- kortin saajan!

Nämä kortit piti lähettää A4 kuoressa

Tuotto niin näistä, 
kuin tulevista korteista, joita toivottavasti
saan tänäkin vuonna tehdä P.A.L.J.O.N

kohdentuu Burkina Fason tyttöjen
koulutarvikkeisiin ja kouluruokailuun.
Yksi lämmin ateria motivoi
heikommassa asemassa olevia vanhempia ja perheitä 
lähettämään myös tyttöjä kouluun.
 
Tytöissä on tulevaisuus, joten tavoitteemme on jälleen
Pyöräillä mahdollisimman monta Tyttöä kouluun!

lauantai 20. kesäkuuta 2026

Ei kokkoja, mutta jestas mikä salko!

Kokkoja ei nähty ja omatekemäkin jäi polttamatta, mutta juhannussalko oli vuosituhannen
 ihanin meidän silmissä!
  
Risukeitin kyllä yritti leikki kokkoa😅
makoisat makkarat
omintakeisessa tuulensuojassa paistoi!

Saaristo tarjosi parastaan!

Paraisten ihana leikkipuisto antoi alkuvauhdit
- lauttajonot olivat yllättävän lyhyet jo puolilta päivin!
Sen verran hikistä kuitenkin, 
et rohkeimmat pulahti heti mereen.
Sit suunnattiinkin
Nagu Nallen luontopolulle!



Joka ilmansuunnassa riitti tutkittavaa!


Luonto itsessään tarjosi reippailun 
lisäksi seikkailun

Niin pehmeää (ja vanhaa) sammalta
Osataan me ottaa rennostikin!

Hampaanpesupaikkakin tarjosi parastaan!

Tekis jo niin kovasti mieli aamukaffetta!!
Mun Juhannusseura vaan nukkuu…
Kun ollaan Nagus, 
niin tämä oli sitten varmaan 
Paguyö!

Näitä on luettu ja tutkittu eniten

"Kiitosten" elinkaari

Lasten ollessa kouluikäisiä tuli  räpellettyä milloin minkäkinlaisia "kiitoksia"opettajille!! Tänä keväänä kävin ihan miettimään, ...