lauantai 4. joulukuuta 2021

Luova Joulukalenteri 4.

Luova Joulukalenteri (Facessa)

Luovuus sanan nähdessäni mieleni otti äkkilähdön luovuuteni lähteille
- kotikoivujen katveeseen syntymä- ja lapsuuskotini harjumaisemiin Punkaharjulle.
Siksi kaivoin kirjanvälistä tuohta, josta stanssasin kehyksen kuvalleni, jossa olen 6-vuotias.

Siellä vartuin ompelijamummini hoivissa. 
Mummi oli todella luova, loihti kylän naisten (enimmäkseen) lisäksi
minulle maailman kauneimmat pitsimekot.

Ja minä sain aina ne ihanat pitsinpätkät, nauhat, napit ja villalangan loput.
Ommellen en osannut niitä vielä yhteen liittää,
mutta EriKeepperi oli keksitty jo silloin...
Erikeepperillä kokosin ensimmäiset muistokirjani
ja paperinukeillani oli aina pitsiä vaatteissaan. 

Lapsuudesta saakka olen rakastanut pukeutua mekkoihin ja onhan nämä leikit pitsillä ja liimallakin jatkuneet kohta 60-vuotta.

4."luukkuun" piti etsiä pitsimekkoinen kuva itsestäni
- olen kuvassa 6-vuotias. Pikkukuvan somistelin myös menetelmin, joita rakastin lapsena.
Pitsistä tehtiin kukkia, napit keskustoina ja villalankaruusuja oli ihana kierittää.
Ostettuina materiaaleina kiiltokuvat oli suosittuja, joten tähän pikkukuvaan leikkasin vanhoista kiiltokuvista muutamia ruusunlehtiä tuomaan vihreyttä.

Suorastaan nostalgista palata tekniikoihin vuosikymmenten taa
 Luovuuteni lähteille tosiaan!!
Mummille lähtee taas tämänkin työn myötä halaus
- tiedän että johdatat minua yhä kätteni töissä
- sinä olit luovin ihminen jonka olen koskaan tuntenut ja rohkaisit minua aina kokeilemaan jotain uutta!
Mutta kylläpä oli ihanaa tehdä myös jotain VANHAA!!



Liitän työni mukaan myös:
HereIsAPlaceToStart-11-Craft-a-favourite-memory

5 kommenttia:

  1. Ihana kortti ja koskettava teksti <3 Kirjoitit kauniisti mummostasi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tarja, mummi on kyllä niin monessa esikuvani yhä!!

      Poista
  2. Joulukalenteri sivut on aivan ihastuttavia. Sinulla tuota kekseliäisyyttä riittää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Leena, josko sitten olen hieman saanut verenperintönä sitä mummin kekseliäisyyttä...
      Hän oli aikansa Pelle Peloton - ja siihen aikaan tuntui, että loihti suorastaan tyhjästä ihanuuksia - uniikkeja sellaisia!!

      Poista
  3. Congratulations! You were selected as a November Rising Star At A Place To Start!

    Thanks for your wonderful entry! Please stop by our blog and grab your badge!

    The Resident Design Team
    A Place To Start

    VastaaPoista

Kiitos kiinnostuksestasi sivujani kohtaan.
Pienen pienikin kommentti
lämmittää AINA SUURESTI mieltä!

Näitä on luettu ja tutkittu eniten

Kultturellisti kulutettua aikaa

Kerran-tai vaikka kaksikin kertaa viikossa kulttuurin parissa! Toissa viikolla Oopperaa,  kuluneella viikolla teatteria ja Voicea! Pari viik...